22 Ocak 2010 Cuma

İÇİNDEKİLER

İÇİNDEKİLER


ÖNSÖZ
ÖZET
ABSTRACT
İÇİNDEKİLER
TABLOLAR LİSTESİ
BÖLÜM GİRİŞ
1.1.PROBLEM DURUMU
1.2.PROBLEM CÜMLESİ
1.3.ARAŞTIRMANIN AMACI
1.4.ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ
1.5.SAYILTILAR
1.6.SINIRLILIKLAR
BÖLÜM OYUNUN VARLIĞI
OYUN TEORİLERİ
1.6.1.Huizinga Teorisi
1.6.2.Psikanalitik Teoriler
1.6.3.Helenko Sistem Kuramı
1.6.4.Berlyne Modeli
1.6.5.Klasik Teoriler
1.6.6.Modern Teoriler
1.7.KÜLTÜR OLGUSU OLARAK OYUNUN DOĞASI VE ANLAMI
1.7.1.Oyun ve Hukuk
1.7.2.Oyun ve Savaş
1.8.SANATIN OYUNSAL BİÇİMLERİ
1.8.1.Oyun ve Müzik
1.8.2.Oyun, Şiir ve Hikaye
1.9.FELSEFENİN OYUNSAL BİÇİMLERİ
1.9.1.Oyun ve Bilgelik
1.9.2.Hayal Gücünün İşlevi
1.9.3.Çağdaş Kültürde Oyun
1.9.4.Oyun ve Bilim
1.10.OYUN KELİMESİNİN TÜRKÇE’DE KAVRANILIŞI
BÖLÜM OYUN VE EĞİTİM
1.11.OYUNUN EĞİTSEL İŞLEVİ
1.11.1.Oyuna Duyulan İhtiyaç
1.11.1.1.Fiziksel Gelişme ve Sağlık
1.11.1.2.Bilişsel Gelişim
1.11.1.3.Yaratıcılık Gelişimi
1.11.1.4.Duygusal ve Sosyal Gelişme
1.11.1.5.Psikolojik Gelişme
1.11.1.6.Zeka Gelişimi
1.11.1.7.Psikomotor Gelişimi
1.11.2.Oyun ve Zihinsel Gelişme
1.11.3.Oyun ve Dershane
1.12.ÖĞRETME VE ÖĞRENME ALANINDAKİ KURAMLARIN OYUNA YAKLAŞMASI
1.12.1.Geleneksel Nesnelci (objectivist) Öğrenme Yaklaşımı
1.12.1.1.Davranışçı Kuram
1.12.1.2.Bilişsel Kuram
1.12.2.Çağdaş Yapısalcı (constructivist) Öğrenme Yaklaşımı
1.12.2.1.Radikal Yapısalcılık
1.12.2.2.Sosyal Yapısalcılık
1.13.YENİ BİR YAKLAŞIM: DRAMATİK EĞİTİM
1.13.1.DRAMATİK EĞİTİM
3.3.1.1.Dramatik Eğitimin Öğeleri
3.3.1.2. Dramatik Eğitimin Aşamaları
3.3.1.3. Yaratıcı Dramaya Ait Bazı Kavramlar
3.3.1.4. Drama Araç ve Gereçleri
1.13.2.DÜNYADA DRAMATİK EĞİTİM
1.13.3.TÜRKİYE’DE DRAMATİK EĞİTİM
1.13.4.DRAMA VE OYUN
BÖLÜM ALTERNATİF ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE BUNLARDAKİ OYUNSAL ÖĞELER
1.14. Anlatım Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
1.15. Soru-Cevap Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
1.16. Tartışma Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
1.17. Problem Çözmedeki Oyunsal Öğeler
1.18. Gezi-Gözlem Ve Laboratuar Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
1.19. Örnek Olay İncelemesindeki Oyunsal Öğeler
1.20. Gösteri Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
1.21. Beyin Fırtınasındaki Oyunsal Öğeler
1.22. Benzetim Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
1.23.Drama Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
1.24.Ev Ödevlerindeki Oyunsal Öğeler
1.25.Proje Yöntemindeki Oyunsal Öğeler
BÖLÜM GELENEKSEL KÜLTÜRÜMÜZDEKİ OYUN ZENGİNLİĞİ; BUNLARIN EĞİTSEL DEĞERİ
1.26.ANADOLU’DA OYUNUN VARLIĞI
1.27.ANADOLU’DA GELENEKSEL OYUNLAR VE BUNLARDAKİ EĞİTSEL DEĞERLER
1.27.1.Köylü Tiyatrosu Geleneği
1.27.2.Halk Tiyatrosu Geleneği
5.2.2.a) Hokkabaz
5.2.2.b) Çengiler-Köçekler-Curcunabazlar
5.2.2.c) Meddah
5.2.2.d) Gölge Oyunu
5.2.2.e) Karagöz
5.2.2.f) Ortaoyunu
1.27.3.Halk Tiyatrosunun Eğitsel Değeri
1.28.BAZI KÜLT ÖĞRETİCİ HİKAYECİLİK ÖRNEKLERİ VE EĞİTSEL DEĞERLERİ
2.BÖLÜM SONUÇ VE ÖNERİLER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder